Pravidlá a podmienky 

Každý účastník MUSÍ byť zaregistrovaný prostredníctvom online registrácie 

Každý účastník MUSÍ mať uhradený účastnícky poplatok ………. EUR a zakúpený dres podujatia ………..EUR. 

Bez riadnej registrácie, nie je možné bicyklovať v peletóne. Uhradené poplatky nie je možné stornovať ani vrátiť. 

  1. Upozorňujeme vždy, RIADNE SI SKONTROLUJTE VEĽKOSŤ dresov, špeciálny klik presných rozmerov dresov je uvedený priamo pri objednávaní.  
  1. Dresy pri neúčasti neposielame poštou. Je nutné zabezpečiť si vyzdvihnutie dresov.  
  1. Dresy sú vyrábané na našu objednávku s vreckami na zadnej strane a zipsom po celej dĺžke. Na drese sú vyobrazené rôzne logá.  
  1. V prípade záujmu o viac kusov dresov, je potrebné uviesť túto žiadosť pri registrácii a alikvótnu časť v počte dresov dopredu uhradiť spoločne s registráciou a do správy uviesť pripomienku na počet dresov a VEĽKOSTÍ !!!!  
  1. Akékoľvek požiadavky ohľadne dresov, prosím, uviesť do poznámky pri registrácii.  
  1. V prípade špeciálnych žiadostí, prosím, píšte na mail: nadej@nadej.net , respektíve priamo volajte na číslo: 0903 502 333. ĎAKUJEME. 

Podmienkou účasti je napríklad aj toto: 

  • byť najpozitívnejšou osobou, akú len poznáš 
  • ak nejde o život, nejde o nič 
  • tvoj úsmev je zrkadlom tvojej duše 
  • tvoj smiech je prejavom lásky a odvahy 
  • radosť a vôľa je súčasťou tvojho života 
  • chuť veľa a rád rozprávať je žiadúce 
  • smiať sa, rehotať sa, mať dobrú náladu sa vyžaduje 
  • robiť si žartíky je povolené 
  • chcieť a to stále a veľa dokázať je prejavom života 
  • mať svoje sny a svoje výzvy je žiadúce 

Bezpečnostné pokyny. Dôležité je mať vlastné vybavenie: 

  • cyklo prilbu – POVINNÉ 
  • vlastný bicykel – POVINNÉ 
  • vlastné cyklistické oblečenie (dlhé aj krátke nohavice, tričká, bunda proti dažďu a vetru, respektíve aj proti zime, rukavice) hlavne na výmenu, náš dres MUSÍ byť vždy navrchu !!! 
  • POZOR !!!!!! Pršiplášť – NIE JE DOVOLENÝ !!!!!!!!! 
  • vhodné cyklistické tenisky alebo špeciálnu cyklo obuv 
  • cyklo okuliare 
  • cyklo rukavice 
  • vlastnú cyklo fľašu na bike 
  • krém na opaľovanie 
  • krém na pery 
  • všetky náhradné oblečenia zabalené do 1. tašky 
  • pre prípad, že nám opäť počasie nebude priať, majte k dispozícii aj teplé komplet cyklistické oblečenie 
  • tu by som spomenula našu (2019) jazdu na Homôlku, kde sme z bezpečnostných dôvodov zrušili túto etapu a vďaka sprievodnému autobusu sme sa presunuli do miesta cieľa – Prievidze. V tomto prípade nám nepomohli ani všetky náhradné odevy, nakoľko sme boli mokrí ako voda, nielen zvonka ale aj zvnútra a navyše, navlhnuté bolo aj náhradné oblečenie. Verím a tajne dúfam, že tento rok 2024 sa nám podobné kolízie vyhnú a my sa budeme tešiť, ako sme super bicyklovali všetky etapy. 

Pokyny počas bicyklovania: 

  • pelotón sa drží pokope 
  • pelotón sa zvykne roztiahnuť smerom do náročnejšieho kopca  
  • náš prvý kopec – HUTY smer Zuberec – bude určite pelotón rozťahaný 
  • pred samotným náročným stúpaním sa VŽDY určia pravidlá, teda sa zvyčajne zoskupíme, aby sme si mohli povedať, ako bude nasledovať stúpanie !! 
  • počas stúpania si každý zvolí svoje tempo a drží sa čo najbližšie pri pravom kraji vozovky 
  • pri jazde nezasahuješ do viac ako polovice vozovky 
  • pri jazde vedľa seba dodržuj pravidlo maximálne dvaja vedľa seba 
  • vzhľadom k rozťahaniu, je mimoriadne dôležité dodržiavať všetky bezpečnostné predpisy a pravidlá 
  • vždy sa riaď pokynmi sprievodnej polície, respektíve sprievodného auta alebo mojimi – organizátora 
  • počas bicyklovania do kopca, v prípade, že cyklista nevládze, MUSÍ sa nechať odviesť sprievodným autobusom 
  • 1. pravidlo: ak poverená osoba v poslednom aute v pelotóne pod vedením organizátora určí, že poslední cyklisti MUSIA nasadnúť do sprievodného autobusu, bezodkladne tak cyklisti MUSIA urobiť 
  • 2. pravidlo: ak cyklisti odmietnu tento pokyn vykonať, takýto cyklista je vylúčený z pelotónu a pelotón už ďalej nezabezpečuje jeho dojazd do žiadneho cieľa 
  • 3. pokyn: môže byť jednorázový alebo aj trvalý, vždy po dohovore s cyklistom v mieste cieľa 
  • ak cyklista usúdi, že už ďalej nedokáže bicyklovať, MUSÍ odstaviť svojho tátoša úplne za bielu čiaru za okraj cesty a vyčkať na sprevádzajúceho policajta alebo sprievodný autobus alebo auto 
  • záver kopca HUTY je zároveň cieľ prvej etapy – ZUBEREC 
  • medzery medzi jednotlivými cyklistami musí byť medzera na dĺžku 1,5 bicykla 
  • je dovolené samozrejme mať aj väčšie medzery, avšak len také, ako nám to dovolia sprevádzajúci policajti 
  • vedľa seba môžu ísť cyklisti v akomkoľvek počte, ak to dovoľuje bezpečnosť a dokážu sa k sebe pomestiť a nikoho neohrozia 
  • viacerí vedľa seba môžeme ísť max po bielu stredovú čiaru 
  • na čele pelotónu bicyklujú VŽDY pacienti, ktorí určujú rýchlosť 
  • za pacientmi MUSÍ byť voľný priestor aspoň na dva bicykle (je to predovšetkým z toho dôvodu, že eBike sa ťažko zastavujú aj rozbiehajú, potrebujú mať dostatok priestoru na manévrovanie, aby pri tom nespadol nikto) 
  • pacientov – čelo pelotónu, PROSÍM NEPREDBIEHAŤ 
  • vždy kričí cyklista, ak sa chystá vykonať nečakaný manéver v pelotóne !!!!!!! 
  • prví cyklisti sa snažia ukazovať diery a jamy na ceste pravou rukou smerom dole vedľa nohy a ukazujúc na prekážku – dieru – jamu 
  • všetci sa snažia príliš nerozťahovať pelotón 
  • občas sa stáva, že niekomu je treba zastaviť, pre tento prípad sa zvykne poprosiť jeden z motorkových policajtov, ak uzná, že treba zastaviť celý pelotón, oznámi to mne a pelotón sa zastaví, ak je to krátka zastávka vhodná len pre uvedeného cyklistu, väčšinou nezastavujeme pelotón 
  • do kopca ide každý svojim vlastným tempom 
  • na kopci sa zvyčajne čakáme alebo aj nie, vždy podľa aktuálnej situácie a podľa toho, ako sa dohodneme 
  • dole kopcom je dovolené ísť podľa rýchlosti organizátora Jarky Valčekovej, NIKTO NESMIE DOLE KOPCOM PREDBEHNÚŤ Jarku Valčekovú ? ? ? ? tzv: Valčekovej pravidlo 
  • prestávky sa dohadujú prostredníctvom okolo jazdiaceho policajta na motorke a po dohode s Jarkou Valčekovou 
  • v prípade akýchkoľvek problémov, treba oznámiť túto skutočnosť najbližšiemu policajtovi, ktorý buď zastaví celý pelotón, alebo vykoná potrebné úkony na riešenie akéhokoľvek problému 
  • ak sa niekomu nebude dariť vládať bicyklovať s pelotónom, k dispozícii bude sprievodný autobus, treba sa počas prestávky dohodnúť so šoférom, uložiť bicykel do sprievodného autobusu a nasadnúť doň 
  • prestávky určuje zvyčajne – organizátorka – ale vždy sa vieme dohodnúť, ak treba zastaviť a oddýchnuť si 
  • k sebe na bicykel si dajte nevyhnutné veci, fľašu s tekutinou, vreckovky, tyčinku sladkú, masť na pery… 
  • zvyšok batožiny (max. jedna taška) umiestnite do určeného sprievodného auta – autobusu 
  • za uloženie batožiny do sprievodného auta, respektíve autobusu sa bude platiť poplatok vo výške 5€ za batožinu 
  • batožinu si riadne označte, aby nedošlo k zámene rovnakých tašiek 
  • v prípade zhoršenia počasia si zo sprievodného autobusu viete počas prestávky vziať náhradné oblečenie 
  • do cieľového miesta zvyčajne prichádzame spoločne, teda pred cieľom sa zvykneme počkať a jednotne vbicyklovať do cieľa alebo medzicieľa 
  • tento ročník (2024) sa v mestách a v obciach stojí, viď program (rátame s viacerými zastaveniami v mestách a obciach za výdatnej podpory a pomoci miestnych samospráv – viď program) 
  • štart a cieľ je podľa trasy v mestách a obciach – viď program 
  • vo večerných hodinách sa zvykneme spoločne stretnúť a utužovať kolektív – viď program (v niektorých sa pripravujú rôzne programy) 
  • odchod ráno na etapu je vyznačený na trase a každý večer sa ešte presne dohodne, či uvedený čas platí (väčšinou platí) – viď program 
  • každá etapa má svoju dĺžku, ktorá je približne zrátaná podľa mapy trasy 
  • kto chce počas etapy opustiť pelotón, na vlastnú zodpovednosť tak môže vykonať, dopredu treba oznámiť poslednému sprievodnému vozidlo tento úmysel 
  • počas každej jednej celej etapy je k dispozícii podávanie tekutín v réžii usporiadateľa 
  • všetky ostatné požívatiny si účastníci zabezpečujú a hradia sami 
  • záverečný cieľ je v Bratislave na brehu Dunaja na lodi 

Technické podmienky 

  • Na základe všetkých doterajších skúseností za 9. rokov existencie podujatia, si vás dovoľujeme týmto vyzvať, aby ste pred samotným príchodom na štart ktorejkoľvek etapy podujatia, patrične natrénovali jazdu na bicykli. Prosím, aby ste nezanedbali túto prípravu, nakoľko, aj keď nejde o preteky ani o súťaž, jednotlivé etapy sú na kondíciu náročné a prípravný tréning je plne na mieste. Vyhradzujeme si právo, vyzvať účastníka, aby presadol do sprievodného autobusu v prípade, ak uznáme, že nestíha kapacitne s dychom, silou ani kondične, uvedené etapy od bicyklovať. 
  • Dopravu a prepravu bicyklov na miesto štartu do Štrbského Plesa a rovnako tak z miesta cieľa z Bratislavy nezabezpečujeme 
  • Po dohode a uhradení poplatku (ktorý sa vyráta až podľa autobusára) je možné dopraviť bicykle aj cyklistov z Bratislavy do styčných miest Slovenska  
  • Prepravu batožiny cyklistom medzi jednotlivými mestami počas cyklistickej etapy zabezpečujeme v autobuse, respektíve v sprievodných autách (batožina nesmie byť viac ako jedna taška) za finančnú úhradu 
  • Ubytovanie a stravu si všetci účastníci zabezpečujú a hradia sami 
  • Ubytovanie po dohode vieme objednať v priestoroch ubytovania organizátora – platbu si bude hradiť každý sám 
  • Všetci, cez web zaregistrovaní cyklisti musia mať cyklo dres vždy viditeľne oblečený, pre prípad, že sa dres do druhého dňa nevysuší a cyklista ho bude považovať už za nie súci na bicyklovanie, môže prípadne použiť aj dres z roku 2021-2023 v žiarivo žltej farbe 
  • Počas bicyklovania máme k dispozícii technika Peter Božik na drobné opravy bicykla 
  • V prípade defektu je možnosť vymeniť si bicykel na dojazd do najbližšieho mesta 
  • Cely hlavný pelotón budú sprevádzať ďalšie auta a 4-ria policajti (na motorkách a na osobnom aute) 
  • Ak si zabezpečíte svoje vlastné motorové vozidlo ako sprievodné auto, je možné, aby išlo v pelotóne na konci (tu by som rada spomenula Milanka – priateľka Mirky, ktorý svojím vlastným motorovým vozidlom prišiel a následne zapožičal pre potreby pelotónu šoférujúcemu policajtovi – ĎAKUJEME) 
  • Všetci registrovaní cyklisti-účastníci (aj pacienti aj nepacienti) MUSIA pred nastúpením na bicykle podpísať prehlásenie (pred každou etapu, resp. na štarte) toto je možné vykonať aj súhlasom pri registrácii 
  • Registráciou všetci automaticky súhlasia s Vyhlásenie účastníka podujatia a prejavujú tak súhlas s pravidla a podmienky 
  • Po dobicyklovaní do cieľa jednotlivých miest sú účastníci za svoje bicykle zodpovední 
  • O bezpečnosť v cestnej doprave sa počas celej akcie starajú špeciálne jednotky štátnej dopravnej polície PUMA 
  • Je nevyhnutné dodržiavať pokyny policajtov 
  • Lekársku starostlivosť nezabezpečujeme, každý účastník sa samostatne rozhodne o prípadnom poistení 
  • Podpísaním Vyhlásenie účastníka preberá každý účastník plnú zodpovednosť za svoju bezpečnosť a zdravotný stav 
  • NIE JE DOVOLENÉ BICYKLOVAŤ OSOBÁM MLADŠÍM AKO 18. ROKOV 

Sponzori

TatryDunaj