Pravidlá a podmienky

Každý účastník MUSÍ byť zaregistrovaný prostredníctvom online registrácie

Každý účastník MUSÍ mať uhradený účastnícky poplatok 100 EUR a zakúpený dres podujatia 45 EUR.

Bez riadnej registrácie, nie je možné bicyklovať v peletóne. Uhradené poplatky nie je možné stornovať ani vrátiť.

Dresy sú vyrábané s menom účastníka (pokiaľ si účastník neželá meno na drese, prosím, uveďte pri registrácii svoju žiadosť), a preto nie je možná výmena. Prosím, upozorňujeme vždy, RIADNE SI SKONTROLUJTE VEĽKOSTI dresov, špeciálny odklik je uvedený priamo pri objednávaní. Dresy pri neúčasti posielame poštou s platbou za poštovné. Dresy sú vyrábané špeciálne na našu objednávku z kvalitného materiálu, s vreckami na zadnej strane a zipsom po celej dĺžke. Na drese sú vyobrazené rôzne logá. V prípade záujmu o 2 a viac dresov, je potrebné alikvótnu časť v počte dresov dopredu uhradiť spoločne s registráciou a do správy uviesť pripomienku na počet dresov a VEĽKOSTÍ !!!! Akékoľvek požiadavky ohľadne dresov, prosím, uviesť do poznámky pri registrácii. V prípade špeciálnych žiadostí, prosím, píšte na mail: nadej@nadej.net , respektíve priamo volajte na číslo: 0903 502 333. ĎAKUJEME.

Podmienkou účasti je napríklad aj toto:

  • byť najpozitívnejšou osobou, akú len poznáš
  • ak nejde o život, nejde o nič
  • tvoj úsmev je zrkadlom tvojej duše
  • tvoj smiech je prejavom lásky a odvahy
  • radosť a vôľa je súčasťou tvojho života
  • chuť veľa a rád rozprávať je žiadúce
  • smiať sa, rehotať sa, mať dobrú náladu sa vyžaduje
  • robiť si žartíky je povolené
  • chcieť a to stále a veľa dokázať je prejavom života
  • mať svoje sny a svoje výzvy je žiadúce

Bezpečnostné pokyny. Dôležité je mať vlastné vybavenie:

  • cyklo prilbu – POVINNÉ
  • vlastný bicykel – POVINNÉ
  • vlastné cyklistické oblečenie (dlhé aj krátke nohavice, tričká, bunda proti dažďu a vetru, respektíve aj proti zime, rukavice)
  • POZOR !!!!!! Pršiplášť – NIE JE DOVOLENÝ !!!!!!!!!
  • vhodné cyklistické tenisky alebo špeciálnu cyklo obuv
  • cyklo okuliare
  • cyklo rukavice
  • vlastnú cyklo fľašu na bike
  • krém na opaľovanie
  • krém na pery
  • všetky náhradné oblečenia zabalené do 1. tašky
  • pre prípad, že nám opäť počasie nebude priať, majte k dispozícii aj teplé komplet cyklistické oblečenie
  • tu by som spomenula našu (2019) jazdu na Homôlku, kde sme z bezpečnostných dôvodov zrušili túto etapu a vďaka sprievodnému autobusu sme sa presunuli do miesta cieľa – Prievidze. V tomto prípade nám nepomohli ani všetky náhradné odevy, nakoľko sme boli mokrí ako voda, nielen zvonka ale aj zvnútra a navyše, navlhnuté bolo aj náhradné oblečenie. Verím a tajne dúfam, že tento rok 2022 sa nám podobné kolízie vyhnú a my sa budeme tešiť, ako sme super bicyklovali všetky etapy.

Pokyny počas bicyklovania:

  • pelotón sa väčšinou snaží držať pokope
  • pelotón sa zvykne roztiahnuť smerom do kopca – nevadí to, zvykneme sa vždy dohodnúť
  • náš prvý kopec – HUTY smer Zuberec – bude určite pelotón rozťahaný, po dohode s políciou a zamedzeniu osobnej doprave v uvedenom úseku
  • pred samotným stúpaním sa VŽDY určia pravidlá !!
  • počas stúpania si každý zvolí svoje tempo
  • počas bicyklovania do kopca, v prípade, že cyklista nevládze, MUSÍ sa nechať odviesť sprievodným autobusom
  • 1. pravidlo: ak poverená osoba v poslednom aute v pelotóne pod vedením organizátora určí, že poslední cyklisti MUSIA nasadnúť do sprievodného autobusu, bezodkladne tak cyklisti MUSIA urobiť
  • 2. pravidlo: ak cyklisti odmietnu tento pokyn vykonať, takýto cyklista je vylúčený z pelotónu a pelotón už ďalej nezabezpečuje jeho dojazd do žiadneho cieľa
  • 3. pokyn: môže byť jednorázový alebo aj trvalý, vždy po dohovore s cyklistom v mieste cieľa
  • ak cyklista usúdi, že už ďalej nedokáže bicyklovať, MUSÍ odstaviť svojho tátoša úplne za bielu čiaru za okraj cesty a vyčkať na sprevádzajúceho policajta alebo sprievodný autobus
  • záver kopca HUTY je zároveň cieľ prvej etapy – ZUBEREC
  • medzery medzi jednotlivými cyklistami odporúčame na dĺžku 1,5 bicykla
  • je dovolené samozrejme mať aj väčšie medzery, avšak len také, ako nám to dovolia sprevádzajúci policajti
  • vedľa seba môžu ísť cyklisti v akomkoľvek počte (obyčajne sa snažíme ísť max po bielu stredovú čiaru), pokiaľ im to je dovolené sprevádzajúcimi policajtmi
  • na čele pelotónu bicyklujú VŽDY pacienti, ktorí určujú rýchlosť
  • za pacientmi MUSÍ byť voľný priestor aspoň na dva bicykle (je to predovšetkým z toho dôvodu, že motorčekové bicykle sa ťažko zastavujú aj rozbiehajú, potrebujú mať dostatok priestoru na manévrovanie, aby pri tom nespadol nikto)
  • pacientov – čelo pelotónu, PROSÍM NEPREDBIEHAŤ
  • vždy kričí cyklista, ak sa chystá vykonať nečakaný manéver v pelotóne !!!!!!!
  • prví cyklisti sa snažia ukazovať diery a jamy na ceste pravou rukou smerom dole vedľa nohy a ukazujúc na prekážku – dieru – jamu
  • všetci sa snažia príliš nerozťahovať pelotón
  • občas sa stáva, že niekomu je treba zastaviť, pre tento prípad sa zvykne poprosiť jeden z motorkových policajtov, ak uzná, že treba zastaviť celý pelotón, oznámi to mne a pelotón sa zastaví, ak je to krátka zastávka vhodná len pre uvedeného cyklistu, väčšinou nezastavujeme pelotón
  • do kopca ide každý svojim vlastným tempom
  • na kopci sa zvyčajne čakáme alebo aj nie, vždy podľa aktuálnej situácie
  • dole kopcom je dovolené ísť podľa rýchlosti organizátora Jarky Valčekovej, NIKTO NESMIE DOLE KOPCOM PREDBEHNÚŤ Jarku Valčekovú 🙂 🙂 🙂 🙂
  • prestávky sa dohadujú prostredníctvom okolo jazdiaceho policajta na motorke a po dohode s Jarkou Valčekovou
  • v prípade akýchkoľvek problémov, treba oznámiť túto skutočnosť najbližšiemu policajtovi, ktorý buď zastaví celý pelotón, alebo vykoná potrebné úkony na riešenie akéhokoľvek problému
  • ak sa niekomu nebude dariť vládať bicyklovať s pelotónom, k dispozícii bude sprievodný autobus, treba sa počas prestávky dohodnúť so šoférom, uložiť bicykel do sprievodného autobusu a nasadnúť doň
  • prestávky určuje zvyčajne – organizátorka – ale vždy sa vieme dohodnúť, ak treba zastaviť a oddýchnuť si
  • k sebe na bicykel si dajte nevyhnutné veci, fľašu s tekutinou, vreckovky, tyčinku sladkú, masť na pery…
  • zvyšok batožiny (max. jedna taška) umiestnite do určeného sprievodného auta – autobusu
  • za uloženie batožiny do sprievodného auta, respektíve autobusu sa bude platiť
  • batožinu si riadne označte, aby nedošlo k zámene rovnakých tašiek
  • v prípade zhoršenia počasia si zo sprievodného autobusu viete počas prestávky vziať náhradné oblečenie
  • do cieľového mesta zvyčajne prichádzame spoločne, teda pred cieľom sa zvykneme počkať a jednotne vbicyklovať do cieľa
  • tento ročník (2022) sa v mestách a v obciach stojí, viď program (celkovo rátame s 12-timi zastaveniami v mestách a obciach za výdatnej podpory a pomoci miestnych samospráv)
  • štart a cieľ je podľa trasy v mestách a obciach
  • vo večerných hodinách sa zvykneme spoločne stretnúť a utužovať kolektív
  • odchod ráno na etapu je vyznačený na trase a každý večer sa ešte presne dohodne, či uvedený čas platí (väčšinou platí)
  • každá etapa má svoju dĺžku, ktorá je približne zrátaná podľa mapy trasy
  • kto chce počas etapy opustiť pelotón, na vlastnú zodpovednosť tak môže vykonať
  • počas každej jednej celej etapy je k dispozícii podávanie tekutín v réžii usporiadateľa
  • všetky ostatné požívatiny si účastníci zabezpečujú a hradia sami
  • záverečný cieľ je v Bratislave pred EUROVEOU

Technické podmienky

  • Na základe všetkých doterajších skúseností za 7. rokov existencie podujatia, si vás dovoľujeme týmto vyzvať, aby ste pred samotným príchodom na štart ktorejkoľvek etapy podujatia, patrične natrénovali jazdu na bicykli. Prosím, aby ste nezanedbali túto prípravu, nakoľko, aj keď nejde o preteky ani o súťaž, jednotlivé etapy sú na kondíciu náročné a prípravný tréning je plne na mieste. Vyhradzujeme si právo, vyzvať účastníka, aby presadol do sprievodného autobusu v prípade, ak uznáme, že nestíha kapacitne s dychom, silou ani kondične, uvedené etapy od bicyklovať.
  • Dopravu a prepravu bicyklov na miesto štartu do Štrbského Plesa a rovnako tak z miesta cieľa z Bratislavy nezabezpečujeme
  • Prepravu batožiny cyklistom medzi jednotlivými mestami počas cyklistickej etapy zabezpečujeme v doprovodných autách (batožina nesmie byť viac ako jedna taška) za finančnú úhradu
  • Ubytovanie a stravu si všetci účastníci zabezpečujú a hradia sami
  • Všetci, cez web zaregistrovaní cyklisti musia mať cyklo dres vždy viditeľne oblečený, pre prípad, že sa dres do druhého dňa nevysuší a cyklista ho bude považovať už za nie súci na bicyklovanie, môže prípadne použiť aj dres z roku 2020-2021 v ružovej farbe
  • Počas bicyklovania máme k dispozícii technika Peter Božik na drobné opravy bicykla
  • V prípade defektu je možnosť vymeniť si bicykel na dojazd do najbližšieho mesta
  • Cely hlavný pelotón budú sprevádzať ďalšie auta a 4-ria policajti (na motorkách a na osobnom aute)
  • Ak si zabezpečíte svoje vlastné motorové vozidlo ako sprievodné auto, je možné, aby išlo v pelotóne na konci (tu by som rada spomenula Milanka – priateľka Mirka, ktorý svojím vlastným motorovým vozidlom prišiel a následne zapožičal pre potreby pelotónu šoférujúcemu policajtovi – ĎAKUJEME)
  • Všetci registrovaní cyklisti-účastníci (aj pacienti aj nepacienti) MUSIA pred nastúpením na bicykle podpísať prehlásenie (pred každou etapu, resp. na štarte) toto je možné vykonať aj súhlasom pri registrácii
  • Registráciou všetci automaticky súhlasia s Vyhlásenie účastníka podujatia a prejavujú tak súhlas s pravidla a podmienky
  • Po dobicyklovaní do cieľa jednotlivých miest sú účastníci za svoje bicykle zodpovední
  • O bezpečnosť sa počas celej akcie starajú špeciálne jednotky štátnej dopravnej polície PUMA
  • Je nevyhnutné dodržiavať pokyny policajtov
  • Lekársku starostlivosť nezabezpečujeme, každý účastník sa samostatne rozhodne o prípadnom poistení
  • Podpísaním Vyhlásenie účastníka preberá každý účastník plnú zodpovednosť za svoju bezpečnosť a zdravotný stav
  • NIE JE DOVOLENÉ BICYKLOVAŤ OSOBÁM MLADŠÍM AKO 18. ROKOV

Najčastejšie otázky a odpovede:

  • Môžem sa pridať v Žiari nad Hronom, prípadne kamarátka v Nitre? odp.: áno, je to možné, pridať sa aj po ceste, avšak účastnícka cena nie je menná, teda, či pôjde cyklista jednu alebo viac etáp, suma ostáva v rovnakej výške 100 EUR
  • Stačí sa ráno pridať na mieste? Alebo, ako na to? odp.: najlepšie by bolo pridať sa na štarte, ale je možné spraviť tak aj počas bicyklovania etapy v čase, kedy niekde pelotón stojí a má prestávku, čo je dosť ťažké dopredu vedieť, preto privítame radšej, ak sa cyklisti pridajú v niektorom meste štartu.