Pravidlá a podmienky

PKaždý účastník MUSÍ byť zaregistrovaný prostredníctvom online registrácie na https://tatrydunaj.sk/registracia/

Každý účastník MUSÍ mať uhradený účastnícky poplatok 100 EUR a zakúpený dres podujatia 25 EUR.

Každý účastník sa môže rozhodnúť, či bude chcieť byť ubytovaný v spoločnom hoteli spolu s pacientmi.  Pozrite si, kde budú ubytovaní organizátori.

Bez riadnej registrácie, nie je možné bicyklovať v peletóne. Uhradené poplatky nie je možné stornovať ani vrátiť.

Bezpečnostné pokyny. Dôležité je mať k dispozícii:

  • cyklo prilbu – POVINNÉ
  • vlastný bicykel – POVINNÉ
  • vlastné cyklistické oblečenie (dlhé aj krátke nohavice, tričká, bunda proti dažďu a vetru, respektíve aj proti zime, rukavice)
  • POZOR !!!!!! Pršiplášť – NIE JE DOVOLENÝ !!!!!!!!!
  • vhodné cyklistické tenisky alebo špeciálnu cyklo obuv
  • cyklo okuliare
  • cyklo rukavice
  • vlastnú cyklo fľašu na bike
  • krém na opaľovanie
  • krém na pery
  • všetky náhradné oblečenia zabalené do 1. tašky
  • pre prípad, že nám opäť počasie nebude priať, majte k dispozícii aj teplé komplet cyklistické oblečenie
  • tu by som spomenula našu minuloročnú (2019) jazdu na Homôlku, kde sme z bezpečnostných dôvodov zrušili túto etapu a vďaka sprievodnému autobusu sme sa presunuli do miesta cieľa – Prievidze. V tomto prípade nám nepomohli ani všetky náhradné odevy, nakoľko sme boli mokrí ako voda nielen zvonka ale aj zvnútra a navyše, navlhnuté bolo aj náhradné oblečenie. Verím a tajne dúfam, že tento rok 2020 sa nám podobné kolízie vyhnú a my sa budeme tešiť, ako sme super bicyklovali všetky etapy.

Pokyny počas bicyklovania:

  • pelotón sa väčšinou snaží držať pokope
  • pelotón sa zvykne roztiahnuť smerom do kopca
  • náš prvý kopec – Čertovica – bude určite pelotón rozťahaný
  • pred samotným stúpaním sa VŽDY určia pravidlá
  • počas stúpania si každý zvolí svoje tempo
  • počas bicyklovania do kopca, v prípade, že cyklista nevládze, MUSÍ sa nechať odviesť sprievodným autom
  • ak cyklista usúdi, že už ďalej nedokáže bicyklovať, MUSÍ odstaviť svojho tátoša úplne za bielu čiaru za okraj cesty a vyčkať na sprevádzajúceho policajta alebo sprievodné auto
  • záver kopca Čertovica je zároveň cieľ prvej etapy
  • medzery medzi jednotlivými cyklistami odporúčame na dĺžku 1,5 bicykla
  • je dovolené samozrejme mať aj väčšie medzery, avšak len také, ako nám to dovolia sprevádzajúci policajti
  • vedľa seba môžu ísť cyklisti v akomkoľvek počte (obyčajne sa snažíme ísť max po bielu stredovú čiaru), pokiaľ im to je dovolené sprevádzajúcimi policajtmi
  • na čele pelotónu bicyklujú VŽDY pacienti, ktorí určujú rýchlosť
  • za pacientmi MUSÍ byť voľný priestor aspoň na dva bicykle (je to predovšetkým z toho dôvodu, že motorčekové bicykle sa ťažko zastavujú a rozbiehajú, potrebujú mať dostatok priestoru na manévrovanie, aby pri tom nespadol nikto)
  • pacientov – čelo pelotónu, PROSÍM NEPREDBIEHAŤ
  • všetci sa snažia príliš nerozťahovať pelotón
  • občas sa stáva, že niekomu je treba zastaviť, pre tento prípad sa zvykne poprosiť jeden z motorkových policajtov, ak uzná, že treba zastaviť celý pelotón, oznámi to mne a pelotón sa zastaví, ak je to krátka zastávka vhodná len pre uvedeného cyklistu, väčšinou nezastavujeme pelotón
  • do kopca ide každý svojim vlastným tempom
  • na kopci sa zvyčajne čakáme
  • dole kopcom je dovolené ísť svojím tempom s najvyššou mierou bezpečnosti, dole pod kopcom sa VŽDY čakáme, ak nie je v čase jazdy povedané niečo iné
  • prestávky sa dohadujú prostredníctvom okolo jazdiaceho policajta na motorke a po dohode s Jarkou Valčekovou
  • v prípade akýchkoľvek problémov, treba oznámiť túto skutočnosť najbližšiemu policajtovi, ktorý buď zastaví celý pelotón, alebo vykoná potrebné úkony na riešenie akéhokoľvek problému
  • ak sa niekomu nebude dariť vládať bicyklovať s pelotónom, k dispozícii bude sprievodné auto, treba sa počas prestávky dohodnúť so šoférom uložiť bicykel do sprievodného auta a nasadne do sprievodného vozidla
  • prestávky určuje zvyčajne – organizátorka – ale vždy sa vieme dohodnúť, ak treba zastaviť a oddýchnuť si
  • k sebe na bicykel si dajte nevyhnutné veci, fľašu s tekutinou, vreckovky, tyčinku sladkú, masť na pery…
  • zvyšok batožiny (max. jedna taška) umiestnite do určeného sprievodného auta
  • za uloženie batožiny do sprievodného auta, respektíve autobusu sa bude platiť, cena ešte nieje rozrátaná, zatiaľ autobus vybavujeme
  • batožinu si riadne označte, aby nedošlo k zámene rovnakých tašiek
  • v prípade zhoršenia počasia si zo sprievodného auta viete počas prestávky vziať náhradné oblečenie
  • do cieľového mesta zvyčajne prichádzame spoločne, teda pred cieľom sa zvykneme počkať a jednotne vbicyklovať do cieľa
  • tento ročník (2020) sa v mestách a v obciach nestojí
  • štart s cieľ je podľa trasy v mestách a obciach, bez uvítania verejnými činiteľmi miest a obcí
  • vo večerných hodinách sa zvykneme spoločne stretnúť a utužovať kolektív
  • odchod ráno na etapu je vyznačený na trase a každý večer sa ešte presne dohodne, či uvedený čas platí (väčšinou platí)
  • každá etapa má svoju dĺžku, ktorá je približne zrátaná podľa mapy https://tatrydunaj.sk/trasa/
  • kto chce počas etapy opustiť pelotón, na vlastnú zodpovednosť tak môže vykonať
  • počas každej jednej celej etapy je k dispozícii podávanie tekutín v réžii usporiadateľa https://www.coca-cola.sk/sk/home/
  • všetky ostatné požívatiny si účastníci zabezpečujú a hradia sami
  • záverečný cieľ je v Bratislave na Hviezdoslavovom námestí

Technické podmienky

  • Dopravu a prepravu bicyklov na miesto štartu do Štrbského Plesa a rovnako tak z miesta cieľa z Bratislavy nezabezpečujeme
  • Prepravu batožiny cyklistom medzi jednotlivými mestami počas cyklistickej etapy zabezpečujeme v doprovodných autách (batožina nesmie byť viac ako jedna taška) za finančnú úhradu
  • Ubytovanie a stravu si všetci účastníci zabezpečujú a hradia sami, vieme vám poskytnúť informácie o možnostiach ubytovania, viď  Pozrite si, kde budú ubytovaní organizátori.  
  • Všetci, cez web zaregistrovaní cyklisti musia mať cyklo dres  vždy viditeľne oblečený, pre prípad, že sa dres do druhého dňa nevysuší a cyklista ho bude považovať už za nie súci na bicyklovanie, môže prípadne použiť aj dres z roku 2019 v modrej tyrkysovej farbe
  • Počas bicyklovania mame k dispozícii technika Peter Božik na drobné opravy bicykla
  • V prípade defektu je možnosť vymeniť si bicykel na dojazd do najbližšieho mesta
  • Cely hlavný pelotón budú sprevádzať ďalšie auta a 4-ria policajti (na motorkách a na osobnom aute)
  • ak si zabezpečíte svoje vlastné motorové vozidlo ako sprievodné auto, je možné, aby išlo v pelotóne na konci
  • Všetci registrovaní cyklisti-účastníci (aj pacienti aj nepacienti) MUSIA pred nastúpením na bicykle podpísať prehlásenie (pred každou etapu, resp. na štarte) toto je možné vykonať aj súhlasom pri registrácii https://tatrydunaj.sk/registracia/
  • Registráciou všetci automaticky súhlasia s Vyhlásenie účastníka podujatia a prejavujú tak súhlas s https://tatrydunaj.sk/informacie/pravidla-a-podmienky/
  • Po dobicyklovaní do cieľa jednotlivých miest sú účastníci za svoje bicykle zodpovední
  • V priestoroch ubytovania je možné bicykle uskladniť počas noci v uzavretých priestoroch
  • O bezpečnosť sa počas celej akcie starajú špeciálne jednotky štátnej dopravnej polície PUMA
  • Je nevyhnutné dodržiavať pokyny policajtov
  • Lekársku starostlivosť nezabezpečujeme, každý účastník sa samostatne rozhodne o prípadnom poistení
  • Podpísaním Vyhlásenie účastníka preberá každý účastník plnú zodpovednosť za svoju bezpečnosť a zdravotný stav
  • NIE JE DOVOLENÉ BICYKLOVAŤ OSOBÁM MLADŠÍM AKO 18. ROKOV

Najčastejšie otázky a odpovede:

  • Môžem sa pridať v Žiari nad Hronom, prípadne kamarátka v Nitre? odp.: áno, je to možné, pridať sa aj po ceste, avšak účastnícka cena nie je menná, teda, či pôjde cyklista jednu alebo viac etáp, suma ostáva v rovnakej výške 100 EUR
  • Stačí sa ráno pridať na mieste? Alebo, ako na to? odp.: najlepšie by bolo pridať sa na štarte, ale je možné spraviť tak aj počas bicyklovania etapy v čase, kedy niekde pelotón stojí a má prestávku, čo je dosť ťažké dopredu vedieť, preto privítame radšej, ak sa cyklisti pridajú v niektorom meste štartu.